Arturo Pérez-Reverte – Tango starej gardy

Mladý, šarmantný, fešák a výborný tanečník. Taký je Max Costa – profesionálny tanečník na výletných lodiach, profesionálny zvodca bohatých žien a profesionálny zlodej v bielych rukavičkách. V jeho náručí sa ocitlo mnoho žien, no len jedna si našla cestu aj k jeho srdcu.

Tango starej gardyPrvýkrát sa Max Costa a Mercedes Inzunza stretli na výletnej lodi smerujúcej do Buenos Aires. Ona tam bola so svojím manželom – bohatým a uznávaným hudobným skladateľom, on ako platený tanečník pre osamelé výletníčky. Ona tango dokonale tancovala, on pomohol jej manželovi to najlepšie tango zložiť. Ona si vzala jeho srdce, on jej perlový náhrdelník. Keď ju spiacu opúšťal so svojou korisťou vo vrecku, tak ešte netušil, že ju nevidí naposledy.

Očarujúci príbeh španielskeho autora Artura Pérez-Reverteho zachytáva zvláštny vzťah Maxa a Mercedes, ktorý sa vyvíja počas ich troch náhodných stretnutí. Spolu s hlavnými postavami zažijete drsné a vášnivé prostredie Buenos Aires, zradnú a krvavú atmosféru vo francúzskom Nice, a nakoniec Taliansko plné nostalgie, lží a podvodov. A to všetko za hudby Tanga starej gardy.

„ … a uprostred toho zhonu pôvabný mladý pár spaľovaný túžbou, naliehavou ako sám život, si hľadel do očí a tancoval na ešte nezložené tango v tichom a opustenom salóne na zaoceánskej lodi, ktorá sa plavila tmou. Ani o tom nevedeli, no keď sa pohybovali v objatí, načrtávali neskutočný svet, ktorého unavené svetlá začali navždy vyhasínať.“

Táto kniha sa číta jedným dychom. Nejde o žiadnu presladenú romantiku – vzťah medzi Maxom a Mercedes je skôr naplnený túžbou a vášňou než láskou a romantikou.  Okrem toho si počas čítania užijete aj napätie pri Maxových zločineckých avantúrach. Príbeh nejde tak úplne chronologicky, dalo by sa povedať, že je zložený z dvoch častí, ktoré sa navzájom prelínajú – zatiaľ čo prvá sa zameriava na posledné stretnutie Maxa a Mercedes v Taliansku, tá druhá pred vami bude postupne odhaľovať históriu tejto dvojice od jej úplného začiatku. Jednotlivé časti a kapitoly sú však šikovne vyskladané, nepôsobia mätúco a čítajú sa veľmi dobre.

Arturo Pérez-Reverte je považovaný za najvýznamnejšieho španielskeho autora súčasnosti a ja sa tomu vôbec nečudujem. Jeho Tango starej gardy rozhodne stojí za prečítanie. A keď ho už čítať začnete, tak ho tak skoro z rúk určite nepustíte.  ;-)

.

———————————————————————————————————————

„Pre ženu, ktorú raz miloval, urobí muž takmer všetko na svete – až na to, aby ju miloval znovu.“