Dan Brown – Inferno

Predstavte si, že sa zobudíte v nemocnici niekoľko tisíc kilometrov od vášho domova a nepamätáte si udalosti predošlých 2 dní. Presne v takej situácii sa ocitá harvardský profesor symbolistiky Robert Langdon, ktorého okrem prebudenia v nemocnici čaká aj prekvapujúce zistenie – niekto sa ho pokúsil zabiť. Ako sa tu ocitol? Kto po ňom ide? Komu môže veriť? V pozadí s týmito otázkami sa začína napínavá naháňačka, kde hlavný hrdina ani netuší pred kým uteká. Spoločnosť mu robí mladá šarmantná doktorka Sienna Brooksová, vďaka ktorej sa mu darí unikať prenasledovateľom a približovať sa  neistému cieľu. Jedinou nápovedou, kde nájsť odpovede sú jeho až príliš živé sny a vízie a zvláštny predmet v tajnom vrecku saka.

InfernoAutor opäť nesklamal a vytvoril napínavý príbeh, pri ktorom neraz ostanete hľadieť na vývoj udalostí v nemom úžase. V mene hesle „Nič nie je také, ako sa na prvý pohľad zdá“ nám Brown postupne odhaľuje počínanie jednotlivých postáv a vy sa pristihnete, že kvôli túžbe zistiť viac nedokážete knihu prestať čítať. Záporné postavy sa zrazu stávajú kladnými, neutrálne zápornými. Všetko sa od základu mení.

Okrem vzrušujúceho príbehu Brown opäť vsadil aj na historickú stránku a tentoraz sa vydáva do talianskej Forencie. Keďže hlavná zápletka čerpá z Božskej komédie Dante Alighieriho, v knihe sa nachádza množstvo odkazov práve na autora i jeho slávne dielo. Zatiaľ čo bežíte spolu s hrdinami cez známe florentské miesta, cítite sa ako na prehliadke múzeí a historických budov. Autenticitu dotvára fakt, že Brown má tieto miesta dokonale naštudované, koniec koncov, ako všetko, na čo sa v knihe odvoláva. Profesor Langdon nás  postupne zasväcuje do histórie Florencie a napodiv sa mu to darí bez toho, aby čitateľa nudil. Nuž, harvardský profesor sa nezaprie. :-)

Musím povedať, že po dlhšej odmlke od Brownových kníh si ma táto ihneď získala. Autor jednoducho vie, ako čitateľa chytiť a nepustiť. Na napínavé príbehy s neočakávaným vyvrcholením má skrátka talent.

Ak teda radi dešifrujete kódy a symboly ukryté v slávnych dielach a chcete odhaliť záhadu, ktorá môže zabrániť hroziacej globálnej katastrofe, Inferno by vo vašej domácej knižnici nemalo chýbať. Čas sa kráti.

————————————————————————————————————-

“Najtemnejšie miesta v pekle sú vyhradené tým, čo v čase morálnej krízy zaujímajú neutrálny postoj.”
-Dante Alighieri