Gillian Flynnová – Stratené dievča

Kde je Amy? To je otázka, ktorá sa ozýva z novín a televízie. Otázka, ktorú si pri pohľade na fotografiu krásnej nezvestnej ženy kladú masy ľudí. Otázka, ktorú si kladie Nick – Amyin manžel. Aj keď postupne sa otázka v jeho hlave mení z „kde je Amy“ na „kto je Amy“…
Stratené dievča Gillian Flynnovej si získalo množstvo čitateľov a aj miesto v zozname bestsellerov New York Times. Čo z nej spravilo knižný hit? Čím si zaslúžila filmové spracovanie s Benom Afleckom v hlavnej úlohe? Ja vám prezradím, čím uchvátila mňa. :-)

Amy a Nick sú takmer dokonalí pár – obaja atraktívni, žijúci v zdanlivo bezchybnom manželstve. Áno, len zdanlivo. Po tom, čo na ich 5. výročie svadby Amy za záhadných okolností zmizne sa začínajú drať na povrch skryté tajomstvá a predstava idylky sa postupne rúca. Z milujúceho a smútiaceho manžela Nicka, ktorého všetci zbožňujú sa náhle stáva hlavný podozrivý a celým svetom nenávidený klamár Nick. Ten však tvrdí, že je nevinný. Kde sa skrýva pravda?

Román Stratené dievča je rozdelený na 3 časti. Pri čítaní tej prvej ma kniha príliš neuchvátila – tvárilo sa to ako kriminálka, avšak už v tejto prvej tretine knihy ste tušili, kto bude vrah, keďže všetky indície ukazovali na jedinú osobu. Potom však prišla druhá časť knihy a moju predstavu o príbehu totálne rozdupala :-D . Celý dej sa otočil o 180 stupňov a lipla som na každom jednom slove, aby mi nič neuniklo. Možno sa vám príbeh bude zdať neuveriteľný a miestami pritiahnutý za vlasy, jedno však treba autorke uznať – dokáže upútať a zneistiť čitateľa. Jednotlivé dejové zvraty boli také nepredvídateľné a náhle, že som sa už ani nenamáhala vytvárať si akékoľvek predpoklady o tom, ako to asi skončí. Už sa to proste nedalo. A to je pre mňa najväčším plusom tejto knihy. Hoci mi bol „idylický“ párik Amy a Nick nesympatickí a dej miestami zvláštny, nedokázala som sa od knihy odtrhnúť, kým som ju nedočítala až do konca. Prekvapivé a skoro až neuveriteľné zvraty vás udržia po celý čas v napätí a očakávaní. A ako sa skončí spolužitie dvoch klamárov, ktorí sa navzájom nenávidia? Nechajte sa prekvapiť ;-) .

———————————————————————————————————————

„Neexistuje ideálny manžel. Ideálny manžel zostáva slobodný.”

- Oscar Wilde