Igor Bukovský: Návod na prežitie pre ženu

Po úspešnom Návode na prežitie pre bejbyNávode na prežitie pre muža prichádza obsahom podobná, no inému publiku určená kniha Návod na prežitie pre ženu. Autorom je uznávaný a zároveň nekompromisný MUDr. Igor Bukovský. Už na prvý pohľad je jasné, že kniha je nasiaknutá množstvom informácií. Na svojich 349 stranách formátu A4 prináša podrobné odpovede na množstvo zdravotných otázok, ktoré by ženu akéhokoľvek veku mohli zaujímať. V súvislosti s jednotlivými témami sa sústredí hlavne na vhodnú stravu, ktorá je podľa neho základom zdravého tela a ktorá dokáže zázraky pri jej správnom prispôsobení zdravotným ťažkostiam.

Kniha je písaná prehľadnou formou, rozčlenená na kapitoly v smere „zvonku dovnútra“. Začína teda kapitolami o koži, nechtoch, vlasoch a postupne prechádza k jednotlivým vnútorným orgánom až po dušu. Áno, nájdete tam aj kapitolu s touto témou. Bukovský vždy na úvod rozoberá tému zoširoka a postupne sa dostáva k možným problémom, či chorobám, pričom ponúka návrhy na ich riešenie. Väčšinou prírodne. Ak teda hľadáte zoznam liekov, ktoré vám vaše problémy vyliečia alebo aspoň potlačia, nie ste na správnej adrese. Táto kniha vám má pomôcť čo najprírodnejšie, zmenou, či aspoň vylepšením životosprávy. Rady, ako čo najefektívnejšie predchádzať rôznym zdravotným problémom (hlavne pomocou stravy) sú podložené odbornými termínmi doplnené aj „polopatistickým“ vysvetlením. To ocenia všetky čitateľky.

Pre toho, kto aspoň sčasti pozná štýl písania Bukovského, nie sú jeho vtipné vsuvky a komentáre ničím novým. Mňa to milo prekvapilo. Výstižné a humorné poňatie názvov kapitol ako napr. „Krv – In haima veritas“, či „Hasta la vista, cysta!“ trochu odľahčí serióznosť témy. Rovnako vtipne Bukovský často komentuje aj informácie v texte a tak kniha nevyvoláva pocit „toto musíš, toto nesmieš a bodka!“. V rámci každej kapitoly tiež autor kladie súvisiace otázky piatim slovenským známym ženám (Smatanová, Hantuchová, Poláková, Kráľovičová a Puškáčová). Dozvedáme sa tak o ich chutiach na čokoládu, náladách, zlozvykoch a mnohých iných maličkostiach.

Ideálne je k tejto knihe si zobrať zápisník a zaznačiť si všetko, čo vás zaujme, lebo povedzme si pravdu, kto by si zapamätal všetky tie vitamíny, minerály, proteíny a antioxidanty. Oveľa ľahšie sa totiž do pamäti vpíšu zaujímavosti napr. o tom, že z 300 kostí, s ktorými sa narodíme sa v dospelosti stane „len“ 206 kostí, alebo že deti mám, ktoré si počas tehotenstva odopierali čokoládu sa menej usmievajú :)

Návod na prežitie pre ženuKniha je určená ako znalcom zdravej stravy, tak i laikom. Ponúka základné pravidlá, čo patrí k vhodným potravinám pri rôznych zdravotných ťažkostiach, v ktorých sa ľahko vyzná aj neznalec (obmedziť cukor, bielu múku, mliečne produkty,…). Pre tých, ktorí sa už v zdravšom stravovaní vyznajú zachádza do podrobnejších súvislostí a pekne prepája témy. Berie teda telo ako celok a nerozdeľuje ho na jednotlivé orgány. To sa cení.

Ako doplnok kniha obsahuje QR kódy, pomocou ktorých nájdete cez mobilné zariadenia rozšírený obsah, ktorý sa do knihy nevošiel a pri každej téme sa tiež nachádza pesnička, ktorú si k čítaniu môžete pustiť. Fajn nápad.

I keď neide o beletriu do kabelky, myslím si, že táto kniha by si mala nájsť miesto na poličke/nočnom stolíku/v knižnici každej ženy. Dá sa k nej kedykoľvek vrátiť, nalistovať si potrebnú tému, nájsť odpoveď na konkrétny problém. A to sa určite hodí každému. Mať to všetko takto pokope, v jednej knihe.

.

————————————————————————————————————-

„Ďakujem Bohu za to, že pri Stvorení neskončil Adamom, svet by bol neznesiteľný! :)“