Jo Nesbo – Lovci mozgov

Volá sa Roger Brown a je lovcom mozgov. Ak ste sa náhodou potešili pri predstave nejakého zombie masakru, tak vás, bohužiaľ, sklamem – nie takého lovca mozgov mám na mysli. :-D Roger Brown totiž nie je žiaden super zabiják, ani šialený chirurg s úchylkou na zber mozgov. Je to len jeden arogantný, samoľúby, avšak veľmi úspešný a vplyvný personálny poradca.

„Chlapík, ktorý ma práve pozdravil, však vedel, že som Roger Brown, lovec mozgov, ktorý na pozíciu nikdy neodporučil neúspešného uchádzača. Muž, ktorý v prípade nutnosti svojich kandidátov manipuluje, láme a griluje. Kandidáti slepo dôverujú jeho úsudku a firmy bez váhania kladú svoj osud do jeho – a len do jeho – rúk.“

Hoci by sa mohlo zdať, že človeku ako je Roger nemôže nič chýbať, opak je pravdou. V snahe splniť svojej krásnej manželke Diane všetko, čo jej vidí na očiach, mu náklady značne prevyšujú príjmy. Tak si za účelom udržania si vysokého životného štandardu privyrába neobyčajným spôsobom – kradne cenné obrazy a následne ich predáva na čiernom trhu.  To ale netuší, že mu v jednej chvíli táto jeho aktivita poriadne dobabre život. A to práve v momente, keď mu do života vstúpi Clas Greeve.

Šarmantný Clas Greeve s impozantným životopisom a vystupovaním potrebuje niekoho ako je Roger Brown na to, aby získal prestížne miesto v rozrastajúcej sa spoločnosti. Čo však robiť v prípade, keď začne žiarlivý a tvrdohlavý Roger robiť problémy? Treba ho odpratať z cesty.

Lovci mozgov od známeho majstra severskej krimi Jo Nesba sú strhujúcim thrillerom s množstvom zvratov a prekvapení. Hlavný hrdina Roger sa v boji o svoj život čoraz viac zamotáva do spleti nebezpečných situácií a špinavých praktík Clasa Greva. Platí aj v tomto prípade, že za všetkým treba hľadať ženu? Alebo má jeho prenasledovateľ iné motívy pre svoje konanie?

Jo Nesbo je v kategórii krimi románov natoľko ospevovaný, že som nakoniec po jednej z jeho kníh siahla aj ja. A zdá sa, že som si vybrala správne. Lovci mozgov sú strhujúcim a napínavým čítaním, ktoré si rozhodne udrží vašu pozornosť až do konca. Roger zo začiatku pôsobí protivne a vrcholne nesympaticky, avšak postupne odkrýva aj svoju ľudskú stránku. Kniha sa číta jedným dychom a spôsobí vám príjemné zimomriavky, ktoré v tomto horúcom období určite oceníte. :-D Zároveň odporúčam aj rovnomenný film natočený podľa tejto skvelej knihy.

———————————————————————————————————————

„Umenie žiť, nie je umenie hrať s dobrou kartou, ale umením je vyhrať so zlou kartou.“

-Robert Louis Stevenson