Nájdite motív a máte vraha.

„Tím neporaziteľných je opäť v akcii,“ usmiala sa Katrine.

„Presne ako za starých čias,“ prikývol Bjørn a potľapkal sa spokojne po bruchu.

„Takmer,“ poznamenala Beate. „Jeden člen nám chýba.“

„Haló!“ zahriakol ju Hagen. „Dohodli sme sa, že ho už nebudeme spomínať. Odišiel.“

„Gunnar, on nikdy neodíde.“

Séria kníh Jo Nesba pokračuje ďalšou časťou s názvom Polícia, avšak tentoraz bude trochu netradičná. Začína vyšetrovanie a hľadá sa sériový vrah, no už dobre známy policajný tím sa bude musieť zaobísť bez výnimočného Harryho Hola, ktorého mnohí, ktorí už čítali predošlé časti, dobre poznajú. Po prečítaní Prízrakov som pravdupovediac bola veľmi zvedavá ako bude autor pokračovať v príbehu. Pred začatím čítania kvôli tomu, že môj hlavný hrdina bude chýbať, som bola mierne skeptická, ale potom som to oľutovala. Autor ma neskutočne vtiahol do deja a musím priznať, že som bola nadšená. Jo Nesbø znovu dokázal, že je skvelým autorom a mám pocit, že jeho knihy sú stále lepšie a lepšie.
Polícia v minulosti vyšetrovala mnoho zločinov a niekedy to bolo nad ich sily. Niektoré prípady nevedeli vyriešiť a vrah ostal bez potrestania. Jeden z policajtov bol zavraždený a nebola to vôbec náhoda, že o život prišiel práve na mieste činu, kde sa odohrala nevyriešená vražda z minulosti. Keď takýchto prípadov pribudne a dochádza k viacerým úmrtiam policajtov, vytvorí to v policajnom tíme chaos a všade sa šíri strach. Obyvatelia mesta majú obavy a sú nedôverčivý, keďže polícia si nevie poradiť s tým, že niekto zabíja ich vlastných členov a policajti sa snažia zistiť kto je vrahom, no boja sa o svoje životy a pozerajú sa na to ako ich kolegov postupne ubúda. Tak veľmi by chceli, aby ten nenahraditeľný Harry Hole bol teraz pri nich a pomohol im, ale jednoducho to nejde. Začnú hľadať vraha sami a dúfajú, že oni nebudú tí ďalší. Pred sebou majú zoznam nevyriešených vrážd a vedia, že každú chvíľu zomrie ďalší. A vrah pokračuje. Podarí sa im zastaviť ho?
Nájdite motív a máte vraha. Na to jediné sa musí sústrediť policajný tím a spolu s ním aj vy ako čitateľ. Sériový vrah zabíja policajtov. A tu vzniká otázka. Prečo niekto zabíja policajtov, ktorým sa nepodarilo vyriešiť vraždu? Niekto ich trestá za to, že zlyhali. Keď sa vám podarí zistiť jeho motív, až vtedy dokážete prísť na to, kto za tým všetkým je. V tomto príbehu spoznáte bližšie viacerých členov z radu polície. Tých, ktorí tam už boli aj v predchádzajúcich častiach, ale aj iných, nových, ktorí sa tu ukázali prvýkrát. Smutné na tom je, že nie všetci sa dožijú konca deja. Kniha vás prekvapí viacerými zvratmi, odhaleniami a na konci vás upúta tak, že budete očakávať ďalší diel. Samozrejme ako vo všetkých častiach, ani v tejto nechýba krutý boj o život, množstvo mŕtvol a nechutný drsný opis vrážd. Takže prajem (ne)príjemné čítanie :-) .

———————————————————————————————————————

„Ako málo sa dá urobiť, keď našu dušu ovládne strach.“

- Florence Nightingale