Jo Plattová – Život hore nohami

Svadba je udalosť, o ktorej sníva zrejme každá žena – krásne biele šaty, perfektná výzdoba, prítomnosť rodiny a priateľov, skrátka všetko dokonalo naplánované do posledného detailu. Taký bol aj Rosalindin svadobný deň. Presnejšie, mal byť. Na svadbe totiž chýbala jedna podstatná vec. Ženích. A tak sa s vysnívaného dňa, ktorý mal byť najlepším v jej živote, stala veľká katastrofa.
Názov Život hore nohami presne vystihuje Rosalindin svet po nevydarenej svadbe. Nešťastná a utápajúca sa v depresii sa Rosalind nakoniec rozhodne zmeniť prostredie, presťahovať do malého mesta a začať znova ako spolumajiteľka malého miestneho kníhkupectva. Preniesť sa cez tragédiu jej statočne pomáhajú noví kolegovia Andrew, Georgina a Joan. Mohlo by sa zdať, že jej život sa už pomaly dostáva do normálu. To však ešte netuší, že jej do neho nečakane vtrhne nový sused Daniel, ktorý je atraktívny aj v starom svetri a s bradou ako bezdomovec.
Prvotinu Jo Plattovej by som označila za trochu romantickú, trochu vtipnú, možno trochu nudnú :D . Ale hlavne je to nenáročná a rýchlo čitateľná kniha, ideálna na chvíle oddychu, kedy čítate len tak pre radosť a nechcete sa priveľmi zamýšľať nad komplikovanými dejmi a postavami. Hoci táto kniha nie je zlá, tak sa mi zdala akosi málo. Zo všetkých vtipných hlášok som sa pousmiala asi len na jednej, príbeh nebol ničím zvláštny alebo výnimočný, proste taká priemerná romantická literatúra určená pre široké dámske publikum. Bolo to celkom milé, ale to je tak všetko. Verím, že Život hore nohami si obľúbi mnoho čitateliek, mne však tento príbeh akosi nestačil. Asi som príliš náročný čitateľ :D . Každopádne však táto kniha ničím neurazí, práve naopak, myslím, že spraví radosť mnohým ženám, najmä ak obľubujú romantické a zábavné romány v štýle Bridget Jonesovej.

———————————————————————————————————————

„Sklamanie je ako zmrznutá ruka: môže sa vyliečiť, ale vždy bolí.“
- Thomas Mann