John Green – Na vine sú hviezdy

Ako to už pri mnohých bestselleroch býva, aj ku knihe Na vine sú hviezdy nájdete plno hodnotení, recenzií a názorov, ktoré vás buď povzbudia k tomu, aby ste si ju prečítali, alebo vás odradia. V mojom prípade oboje – na jednej strane som chcela vedieť, či je skutočne taká skvelá, ako o nej všetci tvrdia, no na druhej strane som ju brala do rúk s miernou nedôverou.

Šestnásťročná Hazel a sedemnásťročný Augustus. Obaja zvádzajú boj s rakovinou, no zatiaľ čo Augustus nad tou svojou zatiaľ vyhral, Hazel vie, že jej stav sa bude už len zhoršovať. A Augustus, ako správny po uši zamilovaný mladík, sa rozhodne splniť Hazel jej veľké želanie – vezme ju do Holandska. Nie ochutnávať syry a iné tamojšie „špeciality“. :lol: Účelom ich cesty je stretnutie s Hazeliným obľúbeným spisovateľom a získanie odpovedí na otázky, ktoré v Hazel vyvolala jeho kniha. Nie všetko však ide podľa predstáv mladých zaľúbencov a okrem veľmi nepríjemného spisovateľa sa musí Hazel vyrovnať aj s ďalšou nepriaznivou situáciou.

„Velkou čásť života jsem strávila snahou nebrečet před lidmi, kteří mě milují, a tak jsem věděla, co Augustus dělá. To zatnete zuby. Podíváte se nahoru. Říkate si, že když vás ten druhý uvidí plakat, bude ho to bolet a vy budete v jeho životě představovat jen smutek, ale nechcete být jen smutkem, a tak nechcete brečet. Tohle všechno si říkáte a koukáte přitom na strop, a pak polknete, i když krk se vůbec nechce zavřít, a podíváte se na člověka, který vás miluje, a usmějete se.“

Táto kniha je tak trochu ako otravná pesnička, ktorú nemáte veľmi radi, no napriek tomu ju nemôžete vyhnať z hlavy. Hoci som z knihy nebola až natoľko nadšená ako zrejme väčšina jej čitateľov, tak bola veľmi chytľavá – nedokázala som sa od nej odtrhnúť a prečítala som ju za jeden deň. :-D Určite k tomu dopomohol aj autorov štýl písania, vďaka ktorému sa kniha veľmi ľahko a rýchlo čítala.

Príbeh je veselo-smutný, chvíľu sa bavíte na vtipných dialógoch a o pár strán ďalej už ľutujete nešťastie mladej dvojice. Spolu s hlavnými hrdinami budete prežívať ich veľkú lásku, fyzickú aj psychickú bolesť spojenú s chorobou, ale aj nehasnúcu nádej. Kniha bola dobrá, aj keď v mojom prípade sa až taký silný „wow“ efekt nedostavil. Na vine sú hviezdy sa vám však bude určite páčiť, aj keď niekomu viac a inému menej.  :-)

Aktuálne beží v kinách aj rovnomenný film, ktorým si môžete spríjemniť niektorý z dlhých letných večerov. Len nezabudnite mať po ruke vreckovky – pre istotu. ;-)

———————————————————————————————————————

„Moje myšlenky jsou hvězdy a já v nich nedokážu rozpoznat souhvězdí.“