Katarína Brezovanová – Srdcia v sedle

Po prečítaní prvých riadkov knihy Srdcia v sedle som sa preniesla späť do detstva, kedy pre mňa neexistovalo nič, len kone. Príbehy dvoch sestier Marie a Katlin Ashlových mi pripomenuli seriál „Dve z jedného cesta“ dvojičiek Olsenových (zrejme ani výber mien hlavných postáv knihy nebude len náhoda, Marie-Kate a Ashley sú hlavné hrdinky seriálu), ktorý sa podobne ako v knihe odohrával na ranči.

Marie a Katlin sú dve sestry, najlepšie kamarátky a žijú spolu s mamou Laurou na Ostrove snov obklopené prírodou a koňmi. Ich otec Marien zahynul pri autonehode, keď boli ešte malé, no často naňho spomínajú. K narodeniu dostali Aténu a Diamonda, kone, ktoré sú pre ne všetkým. Na ranči prežívajú krásne a nezabudnuteľné chvíle, ale všetko by bolo až príliš dokonalé, keby sa nevyskytli občasné peripetie.

V prvej časti knihy, ktorú autorka pomenovala „Jeden večer hviezdou“ sa sestry snažia čo najlepšie uspieť na speváckej súťaži. Majú však proti sebe silnú rivalku Cornéliu, ktorá sa im všemožne pokúša ich spevácke číslo narušiť. Jej zlý úmysel sa jej však na konci príbehu vypomstí.

Srdcia v sedleNa prvú časť nadväzuje druhá, „Chcem sa páčiť chlapcom“. Samotný názov napovedá o tom, že dievčatá rastú ako z vody a zažívajú prvé pozvania na rande, ale aj sklamania s chlapcami. V snahe páčiť sa chlapcom to však netreba preháňať a je lepšie staviť na prirodzenosť. To si dievčatá postupne uvedomia a vďaka svojej prirodzenej kráse okúzlia dvoch chlapcov, Willa a Toma, ktorí sa stanú ich prvými láskami.

V poslednej časti, „Dobrodružné stanovanie“, odchádzajú sestry počas letných prázdnin na návštevu k babičke Claire. Vybudujú si kamarátstvo, dozvedia sa o tajomnej legende, Bielom žrebcovi, ktorého pred rokmi videla ich babička. Prežijú leto plné krás, ale aj smutnejších chvíľ, kedy jedna zo sestier utrpí vážny úraz. A nielen ona.

Kniha Srdcia v sedle je ideálnou voľbou pre mladé dievčatá, ktoré zdieľajú podobnú lásku ku zvieratám ako jej autorka, Katka Brezovanová. Na druhej strane, aj ja som si pri jej čítaní našla to svoje a spomínala som na to, ako som kedysi túžila jazdiť a starať sa o koňa a žiť na ranči. Dnes to šťastie sčasti mám a vďaka knižke neprestávam snívať ďalej.

.

Petra Konarikova

———————————————————————————————————————–