Lars Kepler – Stalker

Pod pseudonymom Lars Kepler sú známi švédski manželia, ktorí vďaka vzájomnej spolupráci vytvorili už piaty brilantný krimi príbeh. Kepler je uznávané eso na súčasnom knižnom trhu a jeho najčerstvejšou novinkou je Stalker, príbeh o chorobnom prenasledovaní s jediným cieľom! Kriminálna polícia má na starosti neobvyklý prípad beštiálnej vraždy. Na sociálnu sieť je anonymne zavesené video a nie je žiadna možnosť vystopovať jeho autora. Video je natočené spoza okna a žena na ňom očividne netuší, že ju niekto sleduje. O niekoľko hodín na to je na polícii ohlásená jej brutálna vražda.
Tento násilný čin je s rovnakými črtami opakovaný niekoľkokrát, ale polícia nevie prísť na žiadnu stopu, ktorá by ich v pátraní posunula aspoň o kúsok ďalej. Do vyšetrovania sa však zapoja aj dovtedy nezvestný vyšetrovateľ Joona Linna a psychiater Erik Bark, s ktorými sa čitatelia streli už v predchádzajúcich Keplerových príbehoch. Manžel jednej zo zavraždených obetí, Björn Kern sa po nájdení zmasakrovaného tela jeho manželky psychicky pomiatol a celý dom, vrátane svojej ženy sa snažil vrátiť do stavu, akoby sa nič nestalo. Kernova hypnóza však privedie psychiatra Erika Barka k jeho bývalému pacientovi, rovnako násilnému vrahovi Rockymu Kyrklundovi, no tu pátranie opäť komplikuje jeho pamäť poškodená drogovou závislosťou a ťažkou autohaváriou.
Výpovede Rockyho Kyrklunda ho však postupne zbavujú všetkých podozrení a na základe niekoľkých hypnóz sa Joona Linna rozhodne pátrať po človeku, ktorého Rocky označil ako špinavého kazateľa. Polícia medzi tým z vrážd obviní Erika, ktorý je s obeťami viac alebo menej spojený. Príbeh nestráca na intenzite a vtiahne čitateľa do deja okamžite.
Keplerov Stalker sa stal ihneď po jeho vydaní bestsellerom v mnohých krajinách. Jeho štýl, reputácia a pútavý námet, vzhľadom k dnešnej dobe, boli pre knihu jasnou výhrou. Najprv som čakala nekonečné nudné pasáže o tom, ako niekto niekoho sledoval. Tomu sa však autori veľmi šikovne vyhli a vytvorili tak krimi príbeh, po ktorom budete mať strach zo žltých pršiplášťov, kúpeľňa pre vás bude najbezpečnejšie miesto na svete a celkovo budete pár týždňov mierne paranoidní… Ale kniha za to všetko naozaj stála!

———————————————————————————————————————

“Ľudia, korí žijú v závisti a zlobe, neváhajú sa pustiť i do toho najlepšieho.”
- William Shakespeare