Michael Morris – Co nesmíte vědět!

Čo nesmiete vedieť -  názov a popis knihy predpovedajú šokujúce odhalenia, ktoré vám majú otvoriť oči a zasvätiť vás do najtemnejších zákulisných hier tých najmocnejších rodín sveta. Ide skutočne o prevratné a revolučné dielo alebo len o skladačku z konšpiračných teórií zozbieraných po internete?

„Náš svět skrytě řídí malá skupinka lidí – prostřednictvím peněz a bank, které má do značné míry pevně ve své moci. Tyto klany neovládají jen hospodářství, nýbrž také vlády a nadnárodní organizace (…). Ovládají značnou část tisku, vědy, školství, ba dokonce manipulují s počasím.“

Kniha Čo nesmiete vedieť autora Michaela Morrisa sa člení do 4 hlavných kapitol. Prvá kapitola s názvom „Hospodárstvo a peniaze“ vás stručne oboznámi s dejinami peňazí, vývojom bankovníctva a centrálnych bánk, a dôležitými medzníkmi, ktoré predchádzali súčasnému menovému usporiadaniu vo svete. Táto kapitola pomôže predovšetkým laikom zorientovať sa v ekonomických pojmoch a vzťahoch, aby v ďalších častiach knihy lepšie chápali prepojenosť jednotlivých udalostí a motívy samotných aktérov. Ak už máte za sebou nejaké to ekonomické vzdelanie, tak vás táto kapitola môže mierne nudiť, možno v nej však predsa nájdete niečo, čo ste predtým nevedeli alebo veľmi nevnímali (prinajhoršom ju môžete preskočiť ;-) ).

Co nesmíte vědět!Najzaujímavejšími, a zrejme aj najpodstatnejšími časťami sú však určite druhá a tretia kapitola. V časti „Muži v pozadí“ sa už postupne dostávame k tomu, okolo čoho sa krúti celá kniha. Rotschieldovci, Rockefellerovci, ilumináti, skupina Bilderberg, čierna šľachta – to sú len niektoré z rodín a tajných spolkov, ktorým sa autor venuje. Dozviete sa, ako sa najmocnejšie a najbohatšie rodiny dostali k svojej moci a ako si ju stále udržiavajú, ale aj to, ktoré významné postavy ekonomického či politického sveta sú členmi rôznych záhadných zoskupení (uhádnete, ktorý český politik je členom prominentnej a utajovanej skupiny Bilderberg? :-) ).

Prečo vlastne všetky tieto skupiny a spolky vznikli? A čo je ich zámerom? To sa dozviete v tretej kapitole „Nový svetový rád“. Ak ste čítali fascinujúce dielo 1984, tak vás zrejme nepoteší, že až tak ďaleko od pravdy Orwell zrejme nebol :-/ . K manipuláciám totiž nedochádza len na finančných a komoditných trhoch. Už istý čas sa snažia mocní zástancovia Nového svetového rádu manipulovať aj s ľudskými mysľami a zdravím, s počasím, potravinami a podobne. Prečo by mal niekto záujem vytvoriť očkovaciu látku proti plodnosti? Aby vyriešil problém preľudnenia a nastolil režim, v ktorom budú vládnuť vyvolení a otročiť tí menej šťastní (aj keď zrejme každý, kto to vôbec prežije bude môcť byť považovaný skôr za šťastného). Prečo by niekto umelo vyvolával konflikty a vojny? Aby nahnal ľuďom strach a ľahšie ich presvedčil súhlasiť s Novým svetovým rádom. Znie to neuveriteľne? Myslíte, že to sa stať nemôže? Už sa ale to deje.

Ak budete po dočítaní týchto kapitol dostatočne vydesení, frustrovaní, paranoidní a deprimovaní, tak sa môžete mierne upokojiť poslednou kapitolou „Alternatívy“. Autor vás v nej uteší, že nie je všetko až také beznádejné ako sa môže zdať. Ponúkne vám nie len možnosti ako sa brániť, ale aj zopár inšpirujúcich príkladov, kedy sa aj slabšia menšina dokáže chopiť zbrane a bojovať za lepší svet.

Čo nesmiete vedieť – niektoré veci ste možno už vedeli, iné vás zrejme prekvapia. Každý zrejme tušil, že s týmto svetom nie je všetko tak úplne v poriadku. Táto kniha vás v tom utvrdí a navyše vám ukáže, že za všetkým stoja tí istí ľudia. Kniha sa číta ľahko a celkom rýchlo. Keďže sa autor nepovažuje za ekonóma a zároveň je jeho zámerom informovať čo najviac ľudí, tak aj knihu písal takým spôsobom, aby bola zrozumiteľná pre širokú verejnosť. Autor knihy čerpal informácie prevažne z internetu, pretože v médiách sa o týchto veciach veľmi nehovorí (väčšinu veľkých médií ovládajú už spomínané mocné rodiny). Ak však máte pochybnosti o ich pravdivosti, môžete sa v tom sami trošku pošprtať a vyhľadať si viac informácií. Rozhodne vám knihu odporúčam, rozšíri vaše znalosti a možno vás navedie k tomu, dívať sa na niektoré veci trochu inak. Verím, že úmyslom autora nebolo čitateľov vydesiť, ale ich naviesť k väčšej opatrnosti a zodpovednosti. Občas stačí aj málo k tomu, aby došlo k pozitívnej zmene :-) .

.

———————————————————————————————————————–

„Nesmieš stratiť vieru v ľudstvo. Ľudstvo je oceán; pár špinavých kvapiek v ňom ešte nezašpiní celý oceán.“