Mitch Albom – Prvý telefonát z neba

Zazvoní vám telefón a na obrazovke sa objaví nápis „Neznáme číslo“. Váhate, či to máte zodvihnúť. Možno volá niekto, koho poznáte. Rovnako to však môže byť otravný anketár alebo váš operátor s ďalšou najvýhodnejšou ponukou. A možno je správna odpoveď tá najmenej pravdepodobná – volá vám niekto, koho hlas ste už nikdy viac nemali počuť. A volá priamo z neba.
Presne to sa stalo obyvateľom jedného mestečka, o ktorom dovtedy skoro nik nepočul. Keď Katherine zodvihla zvoniaci telefón a zo sluchátka sa ozval hlas jej mŕtvej sestry, pocítila potrebu podeliť sa o túto úžasnú skúsenosť zo svetom. A keď sa na verejnosť dostala informácia, že takýchto šťastlivcov je viac, spustila sa hystéria, akú dovtedy miestni obyvatelia nepoznali. Cudzinci sa začali sťahovať do mesta v nádeji, že aj oni sa dostanú na zoznam „vyvolených“; rapídne stúpol predaj mobilných telefónov značky, ktorú vlastnila Katherine; veriaci a fanatici začali kempovať na dvore ľudí, ktorým volali príbuzní a známi zo záhrobia; a na každom kroku ich sprevádzal húf novinárov.
Ako to však býva, medzi miestnymi sa našli aj skeptici. Sully prišiel pri nehode o ženu a teraz musí navyše čeliť zvedavým otázkam svojho malého syna, ktorý túžobne čaká na telefonát od mŕtvej mamy. Aby Sully uchránil svojho syna pred sklamaním a bolesťou, rozhodne sa vypátrať pôvodcu nebeských telefonátov a odhaliť podvod. Sú telefonáty z neba skutočné alebo si niekto len nepekne vystrelil zo smútiacich ľudí? Práve na túto otázku hľadá Sully odpoveď a dúfa, že sa všetko ukáže byť len jedným veľkým klamstvom.
Knihe Prvý telefonát z neba som nedávala príliš veľké šance, milo ma však prekvapila a vykľulo sa z nej príjemné, emotívne a miestami aj prekvapivo napínavé čítanie. Autor Mitch Albom prostredníctvom svojich knižných postáv hovorí o nádeji, viere, živote, bolesti a zmierovaní sa so stratou, čo sú pocity, s ktorými sa určite väčšina čitateľov dokáže stotožniť. Samotný príbeh je popretkávaný zaujímavými pasážami o vynálezcovi Alexandrovi Bellovi a jeho veľkom objave – telefóne.

„Alexander Bell telefon sice vynalezl, ale nikdy se nemusel vypořádávat s jeho nezvyklým vlivem na vztahy. Jelikož byla jeho životní láska Mabel neslyšící, nikdy nedržela v ruce sluchátko na druhém konci a Bell nikdy nezažil, jak se její hlas zploštil, otupil nebo vzdálil, nikdy nepocítil to znepokojení, kdy své blízké slyšíme, ale nevidíme, a musíme si jejich zklamání vysvětlovat pomocí jediné otázky: Co se děje?“

Knihu Prvý telefonát z neba rozhodne odporúčam. Čakala som nezáživné dielo o viere a duchovne, príbeh ma však úplne pohltil a miestami sa dokonca podobal detektívke :-D . Verím, že bez ohľadu na to, či veríte v nebo alebo nie, čítanie tejto knihy si užijete.

———————————————————————————————————————

„Čo dáva zmysel životu, dáva zmysel i smrti.“
- Saint Antoine De Exupéry