Naháči na facebooku

Tip na knihu Všetci sme nahí na facebooku od Rolanda Kyšku sa ku mne nedostal nijako ináč, než samotným linkovaním na tejto sociálnej sieti. Hneď na prvý pohľad ma zaujala. Sociálne siete a najmä facebook sú téma, ktorej sa dlhodobo venujem. Preto som sa rozhodol si ju zaobstarať a poriadne prečítať.

Kniha je rozdelená na dve časti. Prvá popisuje samotný fenomén facebooku od jeho vzniku až po jeho využívanie v komunikácií. Druhá časť je nasledovne niečo ako návod ako fungovať na tomto webe. Záver tohto diela tvorí praktický slovník, kde nájdete vysvetlené slová, ktorým by ste nemuseli rozumieť. Kniha nie je rozdelená do kapitol, ale len do veľkého množstva článkov na rôzne témy. Tu je vidieť, že knihu písal novinár a je cítiť novinársky štýl. V tomto prípade to jednoznačne nie je na škodu.

Hneď na začiatku čítania knihy ma zarazila jedna skutočnosť. Autor dosť detailne popisuje vznik a vývoj internetu, fenoménu facebook a všetkých vecí okolo. Nerozlišuje však rozdiel medzi internetom a webom. To považujem za jeden z mínusov tejto knihy. Ďalšou nevýhodou je, že túto knihu neodporúčam nikomu, kto ma silnú alergiu na politiku. Kniha dosť pestro popisujVšetci sme nahí na facebookue ako sa naučili politici využívať facebook. Autor k tomu veľmi výstižne dopĺňa vety od samotných politikov.

Zaujímavým spestrením je, že autor povyberal rôzne facebookove statusy politikov a zoradil ich za sebou. Tak vznikla pestrá psychologická sonda do duší našich politických reprezentantov. Zrazu zistíte, že aj oni majú ľudskú tvár (teda aspoň niektorí:-) ). Autor sa tu venuje aj tomu, že aké by (ne)mali byť priateľstvá na facebooku medzi politikmi a bežnými ľuďmi alebo politikmi a novinármi. Práve v tejto knižke sa dozviete ako novinári vnímajú to, že majú nejakého politika medzi priateľmi na facebooku.

Aby kniha Všetci sme nahí na facebooku nebola plná len politiky, tak sa ďalej dozvieme ako vnímajú túto sociálnu web ľudia zo šoubiznisu. Niektorí facebook používajú na pracovné aktivity, iní na prezentovanie samého seba a ďalší len na zábavu. Mne osobne sa najviac páčil opis ako sa k facebooku vskutku originálne postavil Daniel Hevier. Už len kvôli tomu stálo za to si tu knihu kúpiť.

Druhú časť knihy odporúčam hlavne tým, ktorí sa chcú o samotnom facebooku dozvedieť viac. Je to niečo ako sprievodca po facebooku. Dozviete sa tu ako si založiť profil, ako ho vyhovujúco nastaviť a aj čomu sa vyvarovať. Tohto sprievodcu odporúčam prejsť si každému, kto ma nejaké nedostatky v ovládaní facebooku. Najväčšou výhodou tejto knihy nakoniec je, že ma donútila zamyslieť sa ako mám nastavené súkromie a čo by som tam mal zmeniť. Cenné informácie som čerpal hlavne z tohto diela.

Kniha Všetci sme nahí na facebooku je jednoznačne užitočné dielo a odporúčam všetkým si ho prečítať. Aj tým, ktorí na facebooku nie sú. Aspoň sa niečo o ňom dozvedia. Je to jedno z prvých ucelených diel o fenoméne facebooku a dobrým úvodom do používania tejto sociálnej siete. Kniha je písaná príjemným novinárskym štýlom. Počas čítania sa do nej tak zahĺbite, že stratíte pojem o čase.

HODNOTENIE: 85%

.

.