Päťdesiat odtieňov sivej

Anastasia Steelova a Christian Grey. Mladá nevinná študentka a bohatý neodolateľný krásavec. Preskočí iskra. Christian však nie je taký bezchybný a Anastasiina nevinnosť netrvá dlho. Na povrch vychádzajú temné tajomstvá hlavného hrdinu, pri ktorých až zamrazí. Vyzerá to na klasickú romanticko-dramatickú zápletku? Možno áno. A naozaj, bola by z toho tradičná lovestory, keby sa autorka nerozhodla zaútočiť na čitateľov najintímnejšou zbraňou- erotikou. Už po prečítaní prvých šteklivých scén je nám všetkým jasné, že tu nepôjde len o nevinnú romantiku, ale o pravidelne sa opakujúce a dopodrobna opísané sexuálne zážitky hlavných hrdinov.

Päťdesiat odtieňov sivejAutorka sa nielen nebojí nakuknúť cez kľúčovú dierku do Christianovej spálne,no zachádza ešte ďalej. Opisuje šťavnaté scény i najintímnejšie okamihy a prežívanie hlavnej hrdinky, ktorá je Christianom pohltená až do špiku kosti. Nejedna čitateľka sa určite pristihne , že okrem červenania sa, sa Christian stane jej idolom rovnako ako u hlavnej hrdinky Any. Veď ktorá z nás by odolala mužovi, ktorý je krásny, sexi, zmyselný, rozumný a navyše neskutočne bohatý?

Ana sa však okrem Christianovych netradičných požiadaviek musí potýkať aj s jeho komplikovanou povahou. Dokážu si k sebe nájsť cestu? Podarí sa Ane prekročiť hranicu, o ktorej sa jej nesnívalo ani v najerotickejších snoch?

V istých momentoch sa čitateľovi môže zdať, že kniha nie je príbehom popretkávaným erotikou, ale posteľovými scénami  prerušenými rozprávaním príbehu. Pravdou však je, že dej sa časom hrotí a vy ostanete sedieť s otvorenými ústami a zodvihnutým obočím nad sledom udalostí.

Kniha Päťdesiat odtieňov sivej, alebo v origináli Fifty shades of GREY (ktoré naráža na meno hlavného hrdinu) sa práve vďaka svojej necenzurovanosti stal celosvetovým bestsellerom. Je to jedna z tých kníh, pri ktorej si vravíte “Ešte jednu akpitolu a idem spať” a o 3 ráno sa pristihnete, že ešte stále čítate. Christian Grey je jednoducho návykový. Fanynky prezentujú knihu ako povinné čítanie pre ženské pokolenie. Hm, čiastočne súhlasím. Ale, aby som nebola dominantná ako Christian, tak vám dám na výber. Bude to vaša povinne voliteľná literatúra. Samozrejme mužov nevynímajúc. :-)

————————————————————————————————————-

“Žena, ktorá chce odmietnuť, povie nie. Tá, ktorá vysvetľuje, chce byť presvedčená.”
-Musset