RECENZIA: Carlos Ruiz Zafón – The Angel’s Game

Moja známa je veľkou fanúšičkou Španielska. Raz mi povedala, že Španieli sú dobrí spisovatelia a režiséri. Zatiaľ som videla dva filmy španielskej produkcie a obidva ma ohúrili. Dnes Vám predstavím šťavnatý kúsok ukuchtený v španielskej, tentokrát písmenkovej kuchyni.

The-Angels-GameDavid Martin je mladý a odhodlaný pomocník v redakcii novín. Už odmalička je jeho jediným snom stať sa spisovateľom. Zhodou okolností prichádza jeho šanca. Začína písať krátke poviedky pre noviny, avšak s jeho popularitou v okolitom svete klesá tá v redakcii. Neskôr dostáva exkluzívnu zmluvu z vydavateľstva Barrido & Escobillas, ktorá nakoniec nie je až tak exkluzívna, ako sa na začiatku zdalo. Martin s pribúdajúcimi rokmi vyzerá nezdravo, nespáva a trpí bolesťami hlavy. V tomto ťažkom období jeho života dostáva ponuku od francúzskeho vydavateľstva. Má napísať knihu výmenou za obrovské množstvo peňazí. Ako to už býva, nejedná sa o hocijakú knihu…

Popravde, tento sumár udalostí sa mi písal enormne zle. Ide totiž o to, že v knihe sa toho stalo tak strašne veľa, že by som zapísala asi dve strany. Príbeh je zamotaný, ale nie Edward, Bella, Jacob zamotaný. Skúste si zobrať bavlnky asi tak dvadsiatich farieb, pričom každá farba je jednou postavou. Teraz vložte bavlnky do hrnca, zalejte vodou a miešajte hodinu a pol ručným mixérom, tak a teraz sa nachádzate v polovici príbehu. A ak si myslíte, že na konci sa bavlnky sami rozpletú a odhalia svoje tajomstvo, mýlite sa.

Veľmi nemám čo vytknúť, kniha bola síce dlhá, ale neprestala ma baviť. Španielske výrazy boli používané len v názvoch miest, ulíc alebo ľudí (pani Mosse s jej francúzskymi pasážami by si mohla brať príklad). Je možné, že sa miestami budete strácať. Táto kniha jednoducho vyžaduje vašu plnú pozornosť. Ako som už spomínala, udeje sa toho naozaj veľa. Ku koncu musím poznamenať, že sa nepovažujem za fanúšika neuzavretých a nejasných koncov (existujú výnimky), preto je hodnotenie o trošku nižšie ako by som dala, keby autor doriešil niektoré línie.

Moje hodnotenie: 8/10

_______________________________________________________

We all give up great expectations along the way.