RECENZIA: Cecelia Ahern – A Place Called Here

O knihách Cecelie Ahern som tu už čo to popísala, konkrétne o PS, I Love YouWhere Rainbows End. Tieto dve knihy patrili k menej zvláštnym, boli viac menej o láske, vzťahu ako takom, prípadne o strate milovanej osoby. V knihe If You Could See Me Now bol už mierny náznak fantázie a pri knihe A Place Called Here som usúdila, že jej knihy nie sú len obyčajné dojáky.

a-place-called-here1Poznáte ten pocit, keď stratíte nejakú vec a ani za svet si nemôžete spomenúť, kam ste ju dali alebo kedy ste ju použili naposledy? Je to nepríjemný pocit, ale o chvíľu ho vymenia starosti alebo radosti, pohnete sa ďalej a poviete si, že veď ono sa to raz nájde. Viete si ale predstaviť, že by ste nedokázali prestať hľadať kým tú vec nenájdete a je jedno ako dlho ju budete hľadať, alebo koľkokrát vypracete skriňu a poličky, len aby ste ju našli? Nadpriemerne vysoká, tmavovlasá, tradične ženská hrdinka s ironickým menom Sandy Shortt (Sandy Krátka), má presne takýto problém. Keď pred dvadsiatimi rokmi jej rivalka z detstva Jenny-May Butler zmizla, nepripustila si, že by nejaká vec mohla len tak zmiznúť. Nikto z dospelých jej nevedel vysvetliť, kam idú veci, ktoré sa stratia a kam sa podela Jenny-May. Tento zážitok inšpiroval Sandy, aby sa pridala k oddeleniu nezvestných osôb Írskej Gardy. Keďže ju začalo deprimovať, že Garda po istom čase prípady odloží, založila si vlastnú agentúru a udržiavala kontakty s príbuznými zmiznutých ľudí. Neprestala hľadať, až kým ich všetkých nenašla na mieste, kam idú všetky stratené veci.

Cecelia do príbehu zakomponovala utrpenie ľudí, ktorým sa stratil niekto blízky, ich nekonečné lipnutie na spomienkach a osobných veciach stratených. Jej knihy sú naozaj prístupné čo sa úrovne jazyka týka. Angličtina, ako som spomínala pri predchádzajúcich knihách, je na jednoduchej úrovni, určite by som odporúčala niekomu, kto chce čítať po anglicky, ale jeho znalosť nie je perfektná. Nepoužíva nijaké výrazy mimo slovnej zásoby bežného človeka. Príbeh bol naozaj čarovný, reálne situácie servírované s popraškom fantázie.

Moje hodnotenie: 7/10

____________________________________________________________________

“I can only assume that there’s only one thing more frustrating than not being able to find someone and that’s not being found. I would want someone to find me more than anything.” (voľný preklad: “Môžem len predpokladať, že je iba jedna vec horšia ako neschopnosť niekoho nájsť a tou je nebyť nájdený. Ja by som zo všetkého najviac chcela, aby ma niekto našiel.”)

- Cecelia Ahern

1,144 prečítaní

Žiaden komentár k “RECENZIA: Cecelia Ahern – A Place Called Here”