RECENZIA: Cecelia Ahern – PS: Milujem ťa

psiloveyou V roku 2008 okolo Valentína sa do kín predral film natočený podľa bestselleru Cecelie Ahern – PS, I Love You. Pamätám sa, že polovica ženskej populácie mojej triedy do kín na reťaziach dotiahla svoje drahé polovičky. Mňa táto mánia minula, navyše som nikdy nebola na romantické drámy, film sa stratil a ja som kompletne zabudla.

Po nejakej dobe som bola (zase raz) na mojej pravidelnej tour de Panta Rhei a vyhrabala som PS, I Love You, s naozaj prekrásnym obalom (ja viem, viem, nesúdiť knihu podľa obalu, bla bla…). Chvíľu som knihu ťažkala a premýšľala som, odkiaľ mi je ten názov tak známy… Vtedy ku mne prišla kamarátka so spýtavým výrazom a vysvetlila mi, čo to je za knihu. Prečítala som si zadnú obálku knihy, odložila som ju späť s tým, že to bude hovadina a pokračovala som v bezduchom prehrabávaní sa policami… Musela som sa vrátiť, znovu ju zobrať a odvtedy prakticky neopustila moje ruky (dokonca dostala aj príležitosť pozrieť si Prahu).

Ak hľadáte niečo oddychové, určite siahnite po tejto knihe. Pre tých, ktorí radi čítajú po anglicky, môžem iba odporučiť, v celej knihe som nerozumela asi 6 slov a tie sa dali vydedukovať z kontextu vety. Celá kniha je písaná z “ja“ pohľadu Holly (párkrát z pohľadu niektorej z vedľajších postáv). Ak máte strach z trápnych klišé a trikrát ocukrovaných happyendov vaše obavy môžem zahnať. Samozrejme, pár klišé sa dá nájsť, a občas sa dá dej dopredu odhadnúť… Našťastie žiaden z očakávaných happyendov sa mi nesplnil. Preto moje hodnotenie stúpa (nie je nič horšie ako trápny happyend, ktorý vám pokazí celý dojem z knihy…).

Všetkých milovníkov filmu musím varovať, ak máte v pláne zhliadnuť aj filmové spracovanie, ušetrite si dve hodiny vytrhávania vlasov a urobte tak ešte predtým ako si prečítate knihu. Možno je ten film naozaj dobrý, ale ja som dokázala jedine lamentovať nad tým, čo všetko dokafrali… A že toho nebolo málo!

Tak stručne o obsahu: Holly Kennedy prišla kvôli rakovine o svojho manžela. Na začiatku knihy sa nachádza vo fáze, kedy nevychádza z domu, poriadne neje a vlastne okrem plaču nerobí nič iné. Budia ju pravidelné telefonáty od ustarostenej rodiny a priateľov. Keď sa Holly konečne rozhodla vyjsť z domu, navštívila dom svojich rodičov, kde na ňu čakal malý balík listov. Od Gerryho. Na každej obálke bol napísaný iný mesiac. Holly ich podľa týchto mesiacov mala otvárať a splniť niečo, čo jej Gerry zadal. Od zakúpenia lampy po získanie novej práce. Týmto spôsobom si udržiavala Gerryho prítomnosť, aj keď on už tam dávno nebol…

Moje hodnotenie: 8/10

_______________________________________________________

Láska je niečo, čo po sebe môžeš nechať keď zomrieš. Je tak silná.