RECENZIA: Cecelia Ahern – Where Rainbows End

Knihy od írskej spisovateľky Cecelie Ahern si vo svojej osobnej katgorizácii radím do kníh oddychového rázu – angličtina na jednoduchej úrovni, príbeh nie je príliš komplikovaný, dávka emócií a hrdinky ženského rodu. Napriek tomu, že podliehajú krízam, vždy ich zvládnu s hlavou hore a so silou hodnou niektorej z gréckych bohýň.

whererainbowsendCelý príbeh je napísaný formou listov, emailov, lístočkou, smsiek a podobne (okrem epilógu). Kniha zachytáva život Rosie Dunne od maličkého dievčatka, až po jej päťdesiate roky. SPOILERY! Rosie je od malička ako neoddeliteľná súčasť Alexa Stewarta – jej najlepšieho priateľa, teda až dovtedy, pokiaľ je v sedemnástich nútený kvôli otcovej novej práci Rosie opustiť a odsťahovať sa z Dublinu do Bostonu. Ich komunikácia pretrváva pomocou listov a emailov. Rosie ostáva ešte rok školy a plánuje ísť na univerzitu do Bostonu a študovať hotelový manažment. Avšak do cesty sa jej stavá neplánované tehotenstvo. Zatiaľ, čo jej rovesníci študujú, ona vymieňa plienky a vychováva svoju novonarodenú dcérku – Katie. Alex ju podporuje ako sa dá a občas sa navštevujú, študuje medicínu a rozhodne sa stať kardiológom. Počas jednej návštevy Rosie pobozká Alexa a zisťuje, že celý ten čas ho milovala. Bohužiaľ, Alex je už zasnúbený s inou ženou. Rosie sa rozhodne pokračovať v jej živote a nájde si muža, a vezmú sa. Po pár týždňoch sa Alex rozvedie so svojou manželkou, s ktorou mal medzitým syna. Rosie zisťuje, že ju manžel podvádza, ale dáva mu novú šancu, Alex sa konečne vyjadril v liste, čo k Rosie cíti, ale list sa stráca a Alex nie je schopný zopakovať to, čo napísal v liste. Rosie manžel opäť podvedie, rozvedie sa a rozhodne sa odsťahovať do Bostonu a začať nový život, z čoho má Alex nesmiernu radosť. Do cesty sa však stavia otec teraz už trinásť ročnej Katie a chce ju spoznať a venovať sa jej. Rosie teda ostáva v Dubline a Alex prestáva komunikovať. Po chvíli si opäť napíšu a Alex je opäť zasnúbený a očakáva ďalšie dieťa. Jeden celý rok komunikujú iba prostredníctvom pohľadníc k narodeninám a sviatkom. Komunikácia sa opäť obnoví a Rosie nachádza list od Alexa a zisťuje, že on k nej cíti to isté. Po päťdesiatich rokoch sa stretávajú a sú konečne spolu.

V podstate nemám tejto rozprávke pre dospelých veľa čo vytknúť, občas skĺzavalo do podivuhodných „náhod“, ale inak čítanie odbiehalo rýchlo. Pred časom som napísala recenziu na jej prvotinu – PS, I love you a okrem týchto dvoch vyšlo Ahern ešte sedem ďalších kníh.

Moje hodnotenie: 7/10

_______________________________________________________

For you see, each day I love you more. Today more