RECENZIA: Lauren Weisberger – The Devil Wears Prada

Miranda Priestly je šéfredaktorka veleúspešného módneho časopisu Runway. Jej ruky tvoria jej dve asistentky, ktoré pre ňu robia všetko. Naozaj všetko. Od „nájdenia recenzie, ktorú deň predtým čítala v novinách“ po „zakúpenie skrine, čo videla minulý týždeň v starožitníctve“. Pre jej asistentky nie je nič nemožné a nič, čo by sa nedalo nájsť. Hlavne sa nikdy Mirandy na nič nepýtať, nehovoriť jej madam a nesťažovať sa, lebo majú prácu, pre ktorú by milióny dievčat vraždilo!

tdwpFanúšikovia filmového plátna v názve iste spoznali kasový trhák z roku 2006 v hlavných úlohách s Meryl Streep a Anne Hathway. Mne osobne sa film veľmi páčil, ale od knihy má dosť ďaleko najväčšia odlišnosť je asi v tom, ako vykreslili hlavnú hrdinku Andreu. Okrem toho kniha samozrejme obsahuje širší záber príbehu a všetko ostatné, na čo film nemá čas.

Spoilery! Andy práve skončila vysokú školu a jej snom je písať pre The New Yorker. Je oboznámená s tým, že si najprv bude musieť získať nejakú prax a tak sa dostáva k práci asistentky pre Mirandu Priestly. „Je to práca, pre ktorú by milióny dievčat zomierali!“ ozýva sa odvšadiaľ. Navyše stačí jeden rok u Mirandy a môže sa dostať do akéhokoľvek časopisu bude chcieť. Čoskoro zistí, že meno jej šéfky rezonuje v miliónoch podnikoch po celom svete. Kvôli práci sa mení na štýlovo oblečenú ženu, pre ktorú je práca prvotná. S jej priateľom sa skoro nestýka, rodinu nevnímajúc a dokonca jej uniká, že jej spolubývajúca Lily sa zmenila na promiskuitnú alkoholičku. Keď prvá asistentka – Emily, ktorá má ísť s Mirandou do Paríža na jarné módne prehliadky, dostáva mononukleózu a nie je schopná odcestovať, Andrea musí zrušiť dlho naplánovaný výlet, ktorý pre ňu pripravil priateľ. Ten už nedokáže jej prácu uniesť a rozhodne sa „dať si pauzu“. Andrea odchádza do Paríža s Mirandou. Tam dostáva ďalší nával nesplniteľných úloh a všetky musí plniť na značkových ihličkách. Prvú noc sa dozvedá, že Lily mala autonehodu a je v kóme, no aj napriek tomu sa rozhodne zostať. Na prvej prehliadke ju Miranda zase, ľudovo povedané, buzeruje a pod vplyvom všetkých udalostí ju Andrea posiela do čerta (no dobre, tak nie do čerta, ale veď viete kam…). Andy sadá na prvé lietadlo domov a po pár mesiacoch dostáva ponuku na interview do časopisu Seventeen. Nie je to The New Yorker, ale je to štart.

Kniha je na takej primeranej úrovni angličtiny, takže je z tohto pohľadu zvládnuteľná. Mne osobne sa veľmi páčila, aj keď teda tieto anorektické fashion story nejako nemusím.

Moje hodnotenie: 9/10

_______________________________________________________

It took me only three seconds to wind through the hallways and pass through the fashion department, but I had already heard panicked cries of ‘Emily said she’s on her way in’ and ‘Miranda’s coming!’ and a particularly blood curdling cry of ‘She’s baaaaaaaaaaaaaaaaaaaack!”

The Devil Wears Prada

1,355 prečítaní

Žiaden komentár k “RECENZIA: Lauren Weisberger – The Devil Wears Prada”