RECENZIA: Stephen King – Geraldova Hra

geraldova-hraMeno Stephen King je každému priemernému čitateľovi ako-tak známe. Rodák z Portlandu patrí medzi najznámejších amerických spisovateľov. Napísal vyše štyridsať kníh a veľa jeho diel bolo aj sfilmovaných. Medzi najznámejšie patrí Zelená Míľa s geniálnym Tomom Hanksom, Osvietenie s Jackom Nicholsonom, Vykúpenie z väznice Shawshank s Timom Robbinsom a Morganom Freemanom alebo Tajomné Okno s príťažlivým Johnnym Deppom. Ak si myslíte, že žiadna kniha vás nedokáže vydesiť, Stephen vás presvedčí o opaku. Umlčte všetky zdroje zvuku, zapnite čítacie lampičky, zachumlite sa do teplej deky a ponorte sa do zvrátenej mysle “otca hororu”.
Geraldova hra (1992) patrí medzi novšie diela, ak teda zoberieme do úvahy, že prvá kniha vyšla v roku 1974 (Carrie). Od Kinga som prečítala približne sedem kníh a všetky niesli spoločné znaky: hrubé, ničím neskrášlené vety, oplzlosť, nadávky, hrôza, krv a tajomno. Najväčšou nevýhodou knihy je jej dĺžka. Dokonca som pri jednej časti (približne stred knihy) uvažovala, že knihu nedočítam. Som rada, že som tak neurobila a nerobte to ani vy, pretože okrem štýlu má King ešte jeden trik v rukáve, a to schopnosť vyrábať happy-endy (ktoré v konečnom dôsledku nie sú až tak happy). Nikdy to však nie sú lacné, sladké, vtieravé konce, pri ktorých ľutujete, že ste knihu vôbec otvorili (nebudem menovať).
Gerald Burlingham je úspešný právnik. On a jeho manželka Jessie sa rozhodli stráviť víkend na ich chate pri jazere Kashwakamak. Gerald ako obvykle pripúta manželu k posteli v rámci milostnej hry, avšak dostáva nečakaný infarkt a zomiera. Opísať hodiny strávené v posteli s rukami visiacimi na dvoch pároch policajných pút typu M-17 v spoločnosti mŕtveho manžela, vnútorných hlasov a… musela byť fuška a Stephen King to zvládol na výbornú. Napriek tomu by som túto knihu neodporúčala nikomu, kto ešte od Kinga neprečítal nič. Nemôžem povedať, že je to zlá kniha, ale rozhodne nepatrí k jeho najlepším.

Moje hodnotenie: 6,5/10

Sheep

_______________________________________________________