Scott Nicholson – Domov stratených duší

Počuli ste už o Scottovi Nicholsonovi? Doteraz ani ja. Dostala sa mi však do rúk jedna z jeho kníh -  Domov stratených duší. Presnejšie, do čítačky. Tento pán si totiž svoje knihy vydáva sám a najčastejšie ich nájdete práve v elektronickej forme. Hoci má na svojom konte už 20 kníh, 60 poviedok a 4 komiksy, u nás zatiaľ vyšli len dve. O jednej z nich vám povieme viac.

Domov stratených dušíDo príbehu vhupnete hneď na začiatku knihy. Dvanásťročný Freeman prichádza do svojho nového „domova“, ústavu pre problémové deti Wendoveru. Freeman je skutočne neobyčajný chlapec – v dôsledku pokusov svojho šialeného otca dokáže čítať ľuďom myšlienky. S čím však nerátal je, že vo Wendoveri je takýchto výnimočných detí viac. Neobvyklá liečba doktora Kracowského pod dohľadom tajnej organizácie Trust totiž má za úlohu viac, než len pomôcť deťom s ich psychickými problémami. Má v nich vyvolať parapsychologické schopnosti. Čoskoro sa však dostaví ďalší vedľajší efekt experimentov, ktorý nikto nečakal – vo Wendoveri sa začnú prebúdzať duše mŕtvych pacientov. A aby Freeman zachránil svoju priateľku Vicky, musí bojovať nielen so svojimi vnútornými démonmi, ale aj so svojím najväčším nepriateľom – vlastným otcom.

„Byl by to býval měl vědět lépe.

Kdyby byl hrál pouze svou hru a nechal si své myšlenky jen pro sebe, nic z těchto událostí by se nestalo. Měl se omezit na svou roli samotáře, trocha toho Clinta Eastwooda nebo drsňáka plovoucího proti proudu- například Al Pacina ve filmu „Serpico”. Jasně, byl divný a uměl číst myšlenky a bylo jen otázkou času, kdy ho Trust zlomí. Ale teď překročil hranici a znovu ze sebe udělal dalšího nicotného Ochránce slabých a Obránce nevinných.

Přesně to, co svět potřeboval. Dalšího podivínského neopěvovaného hrdinu.“

Domov stratených duší pôsobí tak trochu Stephen Kingovsky. Podobne ako v Kingových dielach, aj kniha Scotta Nicholsona obsahuje prvky paranormálneho sveta, hororu a nechýba ani napätie. Nenechajte sa odradiť tým, že ide o neznámeho autora, ktorý si svoje knihy navyše vydáva sám. Zrejme to nebude to najlepšie, čo ste kedy čítali, rozhodne to však nie je zlá kniha :-) . Síce mi chvíľku trvalo, kým som sa nechala vtiahnuť do deja (áno, priznávam, tiež som bola sprvu mierne skeptická), po čase som sa nevedela dočkať veľkého finále. Trošku mi prekážalo len to, že Freeman často hovoril o filmoch a filmových hrdinoch, ktorých nepoznám a miestami sa vyjadroval skôr ako dospelý, než dvanásťročný chlapec. Celkovo však hodnotím knihu pozitívne.

Máte tiež nejaký ten príbeh v šuflíku a neviete ako ho dostať k čitateľom? Vieme, kto vám s tým pomôže. Projekt Publico ponúka jedinečnú asistenciu pri vydaní vašej knihy v elektronickej podobe.  Ako to celé funguje si môžete prečítať na ich web stránke www.publico.sk . Kto vie, nabudúce možno budeme recenzovať tú vašu ;-) .

.

———————————————————————————————————————

„Fantasti sú ľudia, ktorí nemajú dosť fantázie, aby pochopili skutočnosť.“